Top 10 Magnesium rijke voeding

Tekort aan magnesium kan verregaande gevolgen hebben voor lichaam en geest.

Hoe groter en langduriger een magnesiumtekort, des te ernstiger de fysieke en psychische gevolgen ervan zullen zijn. Een magnesiumtekort kan zeer ingrijpend zijn op je dagelijks leven; je lichaam gaat simpelweg disfunctioneren. Dit kan zich uiten in onder andere:

  • Aritmie van je hartslag: abnormaal hartritme
  • Trombo-embolische aandoeningen: bloedstollingsproblemen en/of vaatafsluiting door bloedstolsels
  • Allerhande afwijkingen binnen de stofwisseling (qua spijsvertering, transport van voedingsstoffen, opbouw van cellen etc.)
  • Verzwakt immuunsysteem: minder weerstand, dus extra vatbaar voor ziekteverwekkers zoals pathogene virussen, bacteriën & schimmels o.a. de ziekte van Lyme.
  • Aandoeningen van het autonome zenuwstelsel, welk verantwoordelijk is voor inwendige orgaanfuncties zoals ademhaling, hartslag, spijsvertering, schildklierwerking en bloeddrukregulatie.
  • Chronische ziekten zoals ME, MS, chronisch vermoeidheidssyndroom, fybromyalgie e.v.a.             Bron:regenesis-magnesium.nl

Magnesium rijke voeding top 10

Wil je weten waar magnesium in zit? Hier heb je een top 10 samengestelde voedingsmiddelen die rijk zijn aan magnesium.

1. Bananen

 

bananen

 

 

2. Linzen

linzen

 

 

3. Zwarte bonen

zwarte bonen

 

4. Donkere chocolade

donkere chocolade

 

5. Amandelen

Amandelen

 

6. Spinazie

Spinazie

 

7. Zilvervliesrijst

Zilvervliesrijst

 

8. Yoghurt

Yoghurt

 

9. Broccoli

broccoli

 

10. Zalm

Zalm